Τέσσερις σκέψεις που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όταν συζητάμε για τις έξυπνες πόλεις.
- Οι πολίτες πρέπει να είναι πρώτη προτεραιότητα όταν σχεδιάζουμε νέα έργα
- Τα έργα πρέπει να λύνουν συγκεκριμένα προβλήματα των πολιτών.
- Απαιτούνται στρατηγικές για τα ανοικτά δεδομένα που εγγυώνται την πρόσβαση σε όλους.
- Απαιτείται η υιοθέτηση δεικτών KPI για την αξιολόγηση και παρακολούθηση των αποτελεσμάτων.
Πολλές φορές λέμε ότι η εμπλοκή του πολίτη είναι κρίσιμη για την επιτυχία των έξυπνων πόλεων. Αλλά μήπως πρέπει να αφήσουμε τη συζήτηση για τα βελτιστοποιημένα μοντέλα κυκλοφορίας, τη διαχείριση χώρων στάθμευσης, τον αποδοτικό φωτισμό και τις βελτιώσεις στα δημόσια έργα και να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στο πως θα ενισχυθούν οι υπηρεσίες και οι θετικές εμπειρίες των πολιτών ; Μήπως δηλαδή πρέπει να επικεντρωθούμε στο διάλογο μεταξύ των πολιτών και των Τοπικών αρχών για να διασφαλίσουμε ότι θα αντιμετωπιστούν τα σωστά ζητήματα και όχι στην τεχνολογία που τα επιλύει ;
Η πορεία προς το παρόν είναι μια προσέγγιση από τη βάση προς την κατεύθυνση της κοινότητας, μια bottom-up διαδικασία όπου οι πολίτες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού και της ανάπτυξης των έξυπνων πόλεων και όχι μια top-down πολιτική με τους ηγέτες των πόλεων να επικεντρώνονται μόνο στις τεχνολογικές πλατφόρμες”, δήλωσε η Bettina Tratz-Ryan αντιπρόεδρος έρευνας της Gartner. “Καθώς οι αναλύσεις δεδομένων και οι γνώσεις γίνονται ολοένα και πιο πολύτιμες λόγω της εκτεταμένης ανάλυσης και της μάθησης, οι αλγόριθμοι δεδομένων θα αποτελέσουν το βασικό στοιχείο για τη δημιουργία υπηρεσιών με γνώμονα το χρήστη.”
Αχ, ίσως να μην εγκαταλείψεις όλη την τεχνολογία σου ακόμα … Φαίνεται να υπάρχει αρκετό περιθώριο για μηχανική μάθηση και chatbots για να ασχοληθείς με τους πολίτες, καθώς και αποδιοργανωτικές τεχνολογίες όπως AI για φροντίδα των ηλικιωμένων, αυτόνομο bots για την οδήγηση ή την παράδοση. Επιπλέον, υπάρχουν αναδυόμενες περιπτώσεις χρήσης για blockchain για τις συναλλαγές και την τήρηση αρχείων. “Οι αλλαγές στις νοοτροπίες των πολιτών σημαίνουν ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να αλλάξουν τη νοοτροπία τους”, δήλωσε ο Traz-Ryan. “Οι κυβερνητικοί οργανισμοί πρέπει σήμερα να εξετάσουν τη δημιουργία στρατηγικών καινοτομίας για την προσέλκυση νέων βιομηχανιών και την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων. Πρέπει να εξετάσουν την αλλαγή του χωροταξικού τους σχεδιασμού, της οδικής υποδομής, της διαχείρισης δεδομένων και υπηρεσιών”.
Η Gartner συστήνει στους CIO στην τοπική αυτοδιοίκηση να κατανοήσουν τα προβλήματα που επηρεάζουν άμεσα τους πολίτες και να εφαρμόζουν την τεχνολογία για την επίλυση αυτών των προβλημάτων. Για παράδειγμα, πρέπει να ευθυγραμμίσουν τα δεδομένα και τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω της AI και της μηχανικής μάθησης ώστε να ταιριάζουν με τις ειδικές απαιτήσεις των πολιτών και της επιχείρησης. Πρέπει επίσης να προσέχουν το ψηφιακό χάσμα και να δίνουν την ίδια προσοχή στα ζητήματα των πολιτών με λιγότερες δεξιότητες στον τομέα της πληροφορικής. Πιστεύει ότι η ενσωμάτωση τεχνολογιών όπως οι εικονικοί προσωπικοί βοηθοί με φυσική γλώσσα είναι ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Οι CIO πρέπει επίσης να δημιουργήσουν ανοικτές στρατηγικές δεδομένων που να εγγυώνται την πρόσβαση σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μιας πόλης, είτε πρόκειται για βιομηχανίες, είτε για πανεπιστήμια είτε για πολίτες. Πρέπει επίσης να χρησιμοποιήσουν μετρήσεις και βασικούς δείκτες επιδόσεων (KPIs) για να εξηγήσουν την πρόοδο των πρωτοβουλιών των έξυπνων πόλεων στους διάφορους ενδιαφερόμενους. Η Gartner πιστεύει ότι μέχρι το 2020, τα δύο τρίτα όλων των έξυπνων στρατηγικών εκτέλεσης πόλεων θα ενσωματώνουν τους δείκτες KPI για να απεικονίσουν τον αντίκτυπο των αστικών υπηρεσιών που σχετίζονται με την κινητικότητα.
“Οι επιχειρηματικές στρατηγικές πρέπει να επικεντρωθούν σαφώς στην ανάπτυξη μιας απρόσκοπτης εμπειρίας εξυπηρέτησης των πολιτών μέσω της ψηφιακής πρόσβασης στις πληροφορίες και στις κυβερνητικές υπηρεσίες”, πρόσθεσε ο Tratz-Ryan.