ΕΕΛ/ΛΑΚ | creativecommons.gr | mycontent.ellak.gr |
freedom

Γιατί το Λος Άντζελες αποφάσισε να συνδέσει το μέλλον του με τον ανοιχτό κώδικα;

Πριν από μια δεκαετία, ο Jim Whitehurst , διευθύνων σύμβουλος της Red Hat, εξέφρασε την απογοήτευσή του για τα  απόβλητα κώδικα που υπάρχουν στα τμήματα πληροφορικής των επιχειρήσεων, όπου κάθε οργανισμός έφτιαχνε τα δικά του συστήματα και δεν μοίραζε σχεδόν τίποτα.

Τώρα, υπάρχει μια αυξανόμενη τάση προς την ανοιχτό κώδικα, με το Τμήμα Μεταφορών του Λος Άντζελες (DOT) να έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην εκπόνηση της Προδιαγραφής Δεδομένων Κινητικότητας ( Mobility Data Specification (MDS)  για τη διαχείριση της εισροής ηλεκτρονικών σκούτερ και ποδηλάτων. Το έργο είναι σημαντικό για μια πόλη που μαστίζεται από την τρομερή κίνηση, αλλά είναι  ακόμα πιο σημαντικό, μιας και είναι ανοιχτού κώδικα και πάνω από 80 πόλεις παγκοσμίως έχουν ξεκινήσει να το υιοθετούν.

Τον Ιούλιο, το Λος Άντζελες έγινε ιδρυτικό μέλος του Ιδρύματος  Open Mobility Foundation, το οποίο έχει την  αποστολή να βοηθήσει τις πόλεις να καλωσορίσουν εναλλακτικές μορφές μεταφοράς, ενώ παράλληλα να διαχειριστούν την ένταξή τους στην υποδομή μεταφορών για το γενικό καλό και την ασφάλεια του ευρύτερου κοινού.

Το Open Mobility Foundation, λειτουργεί τώρα με 15 μεγάλους δήμους στις ΗΠΑ, καθώς και την Μπογκοτά της Κολομβίας. Πέντε ιδιωτικές εταιρείες έχουν εκπροσώπουςστο Foundation καθώς και οι εταιρείες σκούτερ Bird και Spin. Φυσικά, το OMF είναι δωρεάν για τις πόλεις που θέλουν να ενταχθούν.

Το Λος Άντζελες (και η Σάντα Μόνικα) προσπαθούν να καταλάβουν πώς να ενσωματώσουν τα e-scooters και τα ποδήλατα στην υποδομή τους ως τρόπο κυκλοφοριακής κίνησης. : “Ενώ από τη μία πλευρά, αυτή η εναλλακτική μορφή καθαρών μεταφορών ήταν ευπρόσδεκτη, δημιούργησε μια νέα πρόκληση όσον αφορά τη διαχείριση της υποδομής και τη διατήρηση της ασφάλειας στους δρόμους και τα πεζοδρόμια“.

Το ερώτημα είναι πώς το open source θα βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος.

Ανοιχτός κώδικας για τη πόλη

Όταν ρωτήθηκε για το κίνητρο του ανοικτού κώδικα  του MDS, ο διευθυντής  του Open Mobility Foundation,  Franklin-Hodge επεσήμανε γρήγορα ότι «το LA ήθελε το έργο του να αναπτυχθεί πέρα ​​από το Λος Άντζελες και ενδεχομένως και σε άλλες μορφές μεταφορικών μέσων και να επωφεληθεί και από άλλους δήμους που ασχολούνται με παρόμοια θέματα». … “Από την αρχή, υπήρχε η πεποίθηση ότι η μεγαλύτερη συνεργασία θα έχει καλύτερο αποτέλεσμα για όλους, συμπεριλαμβανομένων των πόλεων και των ίδιων των εταιρειών κινητικότητας“.

Μια δύσκολη πτυχή του ανοιχτού κώδικα σε τετοια έργα,  είναι η δυνατότητα συμμετοχής άλλων. Όλα φαίνονται ιδανικά, μέχρι κάποιος να υποβάλει ένα pull request που δεν αρέσει στους αρχικούς προγραμματιστές του έργου. Η Google είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς να γίνει αυτό σωστά με το Kubernetes, αλλά πολλά άλλα έργα απέτυχαν.

Το LA DOT αποφάσισε να μετακινήσει το έργο στο Open Mobility Foundation, ως έναν τρόπο να εξασφαλίσει μια πραγματική κοινοτική προσέγγιση στην συνεχή ανάπτυξη. Ο Franklin-Hodge δήλωσε:

Καθώς προχώρησαν οι εργασίες και επεκτάθηκε η συνεργασία, έγινε όλο και πιο προφανές ότι ένας συνασπισμός κοινοτήτων που συνεργάζονται θα ήταν η πιο αποτελεσματική πρόοδος. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία του Ιδρύματος Ανοικτής Κινητικότητας και της συνεργασίας μας με την OASIS, ηγέτιδα στον τομέα του ανοικτού κώδιικα και των ανοιχτών προτύπων της βιομηχανίας λογισμικού. Το OMF διέπει μια πλατφόρμα με την ονομασία Data Mobility Specification (MDS), η οποία αποτελείται από ένα σύνολο API που δημιουργούν τυπικές επικοινωνίες μεταξύ πόλεων και ιδιωτικών εταιρειών για τη βελτίωση των λειτουργιών τους. Τα API επιτρέπουν στις πόλεις να συλλέγουν δεδομένα που μπορούν να ενημερώσουν την διαχείριση της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και τις αποφάσεις δημόσιας πολιτικής για την ενίσχυση της ασφάλειας, της ισότητας και της ποιότητας ζωής. Περισσότερες από 50 πόλεις στις Ηνωμένες Πολιτείες – και δεκάδες σε ολόκληρο τον κόσμο – χρησιμοποιούν ήδη το MDS για τη διαχείριση των υπηρεσιών μικρο-κινητικότητας.

Είναι αυτή μια καλή αρχή για μια πόλη ανοιχτού κώδικα; Ο Franklin-Hodge το σκέφτεται: “Οι πόλεις βλέπουν όλο και περισσότερο τον ανοικτό κώδικα ως τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων, αποφυγής κλειδώματος σε προμηθευτές και πρόσβασης στις πιο ικανές, δοκιμασμένες και ευρέως υποστηριζόμενες τεχνολογικές λύσεις. Οι περισσότερες πόλεις δεν θέλουν να εξαλείψουν τους προμηθευτές λογισμικού αλλά μάλλον να σιγουρευτούν ότι αποκομίζουν την καλύτερη αξία για τα χρήματα των φορολογουμένων που δαπανούν για την τεχνολογία.” Μέρος αυτής της αξίας έγκειται στην παροχή ανοικτής βάσης για την ανάπτυξη και επέκταση του MDS, ίσως ακόμη και σε τομείς όπως τα αυτόνομα οχήματα και drones.

Πηγή άρθρου: https://www.techrepublic.com/

Leave a Comment